Bisnesmiesten paratiisi

Vuonna 2012 yritysten veronkierto ja veroparatiisikytkökset ovat nousseet toistuvasti julkiseen keskusteluun. Yritysten on täysin laillista harjoittaa verosuunnittelua, mistä siis kiikastaa? Millaista roolia veroparatiisit näyttelevät suomalaisyritysten ja toisaalta Suomen valtiontalouden kannalta? Miten yritysten vähentynyt halukkuus maksaa veroja vaikuttaa yhteiskuntaan? Studiossa aihetta avaavat tamperelainen kokoomuksen kaupunginvaltuutettu Ilkka Sasi ja tietokirjailija Matti Ylönen.
   Makasiinin inserteissä kuullaan muun muassa Terveystalon toimitusjohtajan kommentit yrityksen monimutkaiselle tytäryhtiörakenteelle ja käydään Helsingissä katsomassa, miksi veronkierrosta on tehty teatteria.
   Veronkiertomakasiini on TVII-kurssin opiskelijoiden tuotantoa.