Suomi 100, pyörätuolikoripallo, flipperi ja twerkkaus

Reportaaseja
Suomen 100-vuotisjuhla tehdään yhdessä. Suomi 100 Tampereen aluekoordinaattori Saara Saarteinen kutsuu kaikki suomentamperelaiset juhlistamaan 100-vuotiasta Suomea. Juhlavuosi näkyy Tampereella lukuisien tapahtumien muodossa. Myös Suomen pelimuseo on mukana juhlahumussa.

Pyörätuolikoripallossa tärkeintä on peli, ei pyörätuoli. Pyörätuolikoripallo eroaa vain vähäisillä muutoksilla pystykoripallosta. Pelipyörätuoli on tehty vauhdikkaaseen peliin sopivaksi. Tampereen Hervannassa harjoittelevat niin pitkään lajin parissa viihtyneet kuin uudet tulokkaat.

Flippereiden kulta-aika meni jo, mutta tamperelaisen Ikuri Arcaden pelihallissa voi virittäytyä vanhoihin aikoihin.
Yli 20 flipperi- ja kolikkopeliä tarjoava pelihalli pyörii pienen harrastajaporukan voimin. Flipperihallissa tiivistyvät yhteisöllisyys, hauskanpito ja nostalgia.

Peput pyörivät, musiikki pauhaa. Tamperelainen Tia-Maria Sokka on Suomen ainoa twerkin ammattilainen ja opettaa twerk-tanssia työkseen. Vaikka tanssilajina twerkkaus on Suomessa suhteellisen uusi ilmiö, ovat tamperelaiset löytäneet tanssitunneille sankoin joukoin. Pepun pyörittämisen sijaan lajissa on kyse asenteesta.

Reportaasit ovat TVI kurssin oppilaiden tuotantoa.