Yliluonnollisen kokeminen on henkilökohtaista

Suomalaisista melkein puolet uskoo enkeleihin, huomattavasti harvempi entisiin elämiin. Jokin arkitiedon ylittävissä kokemuksissa silti viehättää, koska television yliluonnolliset viihdeohjelmat keräävät katsojia vuodesta toiseen. Silti henkisyys on äärimmäisen henkilökohtainen asia, josta puhutaan harvalle. Myös suomalaisia tutkijoita kiinnostaa ihmisten kokemukset yliluonnollisesta, eikä niitä haluta enää leimata oudoiksi.

Miksi suomalaisen on vaikeaa myöntää uskovansa asioihin, joita ei voi omin silmin todistaa? Pelottaako yliluonnolliseen uskovia enemmän kuin skeptikkoja? Voiko kummitusten kanssa keskustella radion avulla? Näihin kysymyksiin etsitään ohjelmassa vastauksia. Studiossa keskustelemassa enkelikirjailija Olli Seppälä sekä noituusyrittäjä Johanna Pääkkönen.

Keskustelun lomassa toimittajat kävivät Hengen ja tiedon messuilla tutkimassa suomalaista yliluonnollisuutta. Toisessa tv-insertissä toimittajat lähtivät kummituksia etsivän yrityksen matkaan.

Yliluonnollisuusmakasiini on Tv-makasiinikurssin opiskelijoiden tuotantoa.