Mattila vähentää ennakkoluuloja

Uutinen
Suomalaismiehille ja maahanmuuttajataustaisille miehille ei järjestetä tarpeeksi mahdollisuuksia harrastaa ja keskustella yhdessä. Miesten kansalaistalo Mattila Tampereella kuuluu harvoihin kohtaamispaikkoihin, joissa eri kulttuureista tulevat miehet pääsevät keskustelemaan yhdessä yhteisten harrastusten parissa. Esimerkiksi turvallisen miehen teemasta keskusteleminen auttaa kotoutumaan ja vähentämään kantaväestön ja maahanmuuttajien molemminpuolisia ennakkoluuloja.

Leudot talvet eivät vaikuta laskettelurinteiden kuntoon Pirkanmaalla. Tykitetty lumi kestää paremmin vaihtelevia sääolosuhteita kuin luonnon lumi. Tampereen rinteiden toimitusjohtajan Tiina Sirosen mukaan asiakkaat eivät kuitenkaan löydä rinteisiin, jos maassa on vähän lunta. Etelän huono lumitilanne ei aja laskettelijoita pohjoisen rinteisiin, vaan houkutuksena ovat isot mäet.

Uutiset ovat Uutisjournalismikurssin opiskelijoiden tuotantoa.