Graffitityöpaja turvapaikanhakijoille

Reportaasi
SirkusRakkausPumPum järjestää muun muassa kuvataidepajoja lapsille, perheille ja erityisryhmille. Yhdistyksen viimeisin tapahtuma oli turvapaikanhakijoille tarkoitettu graffitityöpaja. Teoksilla turvapaikanhakijat saivat ilmaista tunteitaan ja ajatuksiaan pakolaiskriisistä.

Tampereen Valoviikot on järjestetty vuodesta 1966. Idea saatiin ystävyyskaupunki Essenistä, josta on saatu vuosien varrella myös valokuvioita. Nykyään lamppuja on 35 000 ja suurin osa niistä on led-tekniikkaa.

Yritykset valmistautuvat jo jouluun. Esimerkiksi Särkänniemen Koiranmäen joulun teemapuistossa, joka edustaa perinteistä sadunomaista joulua. Kaupallisempaa joulu valmistellaan Tullitorin kauppakeskuksessa.

Kaikki eivät siirrä polkupyörää varastoon, kun lumi ja talvi tulevat. Tampereen polkupyöräilijät kannustavat talvipyöräilyyn. Pulmana on ollut lähinnä infrastruktuuri eli talvikunnossapito, mikä on parantunut.

Reportaasit ovat Televisiojournalismikurssin (TVI) opiskelijoiden tuotantoa.