Aselaista yliopiston tietoturvaan

Uutisia
Palveluala työllistää suuren osan suomalaisista. Arvonlisäveron korotukset ovat kuitenkin vaikeuttaneet esimerkiksi parturi-kampaamoalan yrittäjien toimeentuloa.

Suomessa aselakia on tiukennettu 2000-luvulla kouluampumisten takia. Aseet halutaan lukkojen taakse lopullisesti. Turvakaappeja yritettiin tehdä pakolliseksi jo 1990-luvulla. Nyt kaappiuudistus on jälleen menossa eduskunnan käsittelyyn.

Tampereen yliopisto siirtyy tämän vuoden aikana Microsoftin sähköpostipalveluiden käyttäjäksi. Uudistus sujuvoittaa yliopiston arkea, mutta pilvipalveluiden käyttö voi heikentää opiskelijoiden ja henkilökunnan tietoturvaa.

Tamperelainen teekkarivappu alkaa Tampin paljastuksesta huhtikuun puolessa välissä. Ennen fuksikastetta järjestetään kaikkiaan yli 70 teekkareiden vapputapahtumaa.

Uutiset ovat TVI kurssin opiskelijoiden tuotantoa.