Kuka voittaa työharjoittelussa?

“Otetaan tähän hommaan pari ilmaista työharjoittelijaa”, sanoi pomo suunnitellessaan tulevan vuoden budjettia.
“Palkkaa tärkeämpiä ovat mielenkiintoiset työtehtävät”, mietti harjoittelupaikkaa etsivä opiskelija.
Ovatko nämä pelkkiä perättömiä puheita työharjoittelusta vai pitävätkö ne paikkansa?
Harjoittelujen määrä on kasvanut räjähdysmäisesti ja ammattikorkeakoulututkinnoissa harjoittelu on pakollinen, joten onko hyvin hoidettu harjoittelu työmarkkinoilla enää kilpailuetu?
Tuleva muusikko kertoo, kuka orkesterissa ohjaa harjoittelijaa, ja opettajaopiskelija pohtii koulutukseensa kuuluvien pakollisten harjoittelujaksojen hyviä ja huonoja puolia.
Toimittajamme kysyivät Akavasta, minkä alan harjoittelukäytännöt ovat retuperällä ja selvittivät, kuinka AV-ala on petrannut työharjoittelukäytäntöjään.
Studiokeskustelussa paljastuu, mikä on ammattikorkeakouluopiskelijoiden etua ajavan SAMOKin hallituksen jäsen Toni Asikaisen ja SAK:n nuorisosihteeri Tatu Tuomelan mielestä sopiva palkka työharjoittelijalle.
Työharjoittelumakasiini on TVII kurssin opiskelijoiden tuotantoa.