Byrokratia, alistusta vai järjestystä?

Suomessa on arviolta 42 hyllymetriä lakeja ja asetuksia. Säännöt suojelevat kansalaisia monelta pahalta, mutta niiden noudattaminen vie aikaa. Samalla se lisää kansalaisten kanssakäymistä viranomaisten kanssa. Tekevätkö säännöt ja byrokratia arjesta sietämättömän mutkikasta vai pitävätkö ne yhteiskunnan järjestyksessä. Studiossa aihetta pohtivat Tampereen yliopiston Johtamiskorkeakoulun professori Juha Vartola ja Tampereen Vihreiden Nuorten puheenjohtaja Olga Haapa-aho.
Keskustelua ryydittää kaksi tv-inserttiä. Ensimmäisessä kohdataan työtön nuori, joka haluaisi opiskella. Toisessa insertissä otetaan selvää, miten byrokratiasta on yritetty päästä eroon Hirvitalossa Tampereen Pispalassa.
Byrokratiamakasiini on TVII kurssin opiskelijoiden tuotantoa.
Huom. Yliopisto-TV:n makasiinit ovat siirtyneet teräväpiirto eli HD-formaattiin.  Kun käynnistät ohjelman, klikkaa sen oikean alakulman ratasta ja valitse sieltä 1080 HD-resoluutio.