Putikon asema ja Valon pisaroita

Kokeileva tv-ilmaisu
Tässä viikolla Yliopisto-TV julkaisee kaksi Dokumentaarisen ja kokeilevan tv-työpajan tuotantoa: Putikon asema ja Valon pisaroita.
Miten käy kylille ja sen asukkaille, kun palvelut lopetetaan? Etelä-Savon maakunnassa, Punkaharjulla Putikon kylästä palvelut ovat lähteneet. Kauppa ja koulu muuttivat pois, ja vain hoitokoti jäi muutamien yksityisten yrittäjien kanssa pitämään kylän palveluja yllä. Suurin ongelma Putikon asukkaille oli kuitenkin julkisten kulkuyhteyksien lakkauttaminen. Dokumentin ”Putikon asema” on tehnyt Marika Honkatukia.
Maikki Kantolan dokumentti ”Valon pisaroita” kehottaa päästämään irti omista sykkyröistään ja katsomaan kauemmaksi. Videoteos on kunnianosoitus esteiden ylittämiselle ja rohkeudelle kääntää elämässään uusi, puhdas sivu.