Miksi maahanmuuttajan työ ei kelpaa?

Makasiini
Harjanvarsiin tarttuvat eri kädet kuin aikaisemmin. Viime vuosina siivoustyöstä on tullut malliesimerkki niistä töistä, jotka siirtyvät yhä enemmän maahanmuuttajille ja ulkomaalaisille. Hanttihommat eivät enää kelpaa suomalaisille. Mutta kuuluvatko ne maahanmuuttajille, joilla on usein takanaan Suomessa suoritettu korkeakoulututkinto? Miksi työelämä avautuu niin hitaasti maahanmuuttajalle? Kenen pitäisi joustaa, työmarkkinoiden vai työnhakijan?
   Studiossa kenialaissyntyinen työvoimaneuvoja Esther Leander kertoo omasta taistelustaan suomalaisilla työmarkkinoilla ja antaa vinkkejä, miten saisimme maahanmuuttajat paremmin työelämään. Valtiotieteiden tohtori Mika Helander kertoo, miksi työperäinen maahanmuutto kannattaisi ottaa tosissaan.
   Makasiini maahanmuuttajien työllistymisestä on TVII kurssin opiskelijoiden tuotantoa.

Toista video YouTubessa (aukeaa uuteen välilehteen)